SIedziba Fundacji

40-659 Katowice ul. Harcerzy Września nr 3 +48 123 456 789 kontakt@fundacja-akademicka.pl

Polityka Prywatności

  1. Polityka Prywatności obowiązuje wszystkich użytkowników korzystających ze stron i serwisów internetowych Fundacji Promocji Nauki i Sportu Akademickiego (zwanej dalej Fundacją). Prosimy o zapoznanie się z treścią niniejszej Polityki Prywatności, a także z zasadami, obowiązującymi w przypadku korzystania z produktów i usług Fundacji.
  2. Polityka Prywatności zawiera informacje dotyczące sposobu, w jaki Fundacja przetwarza dane osobowe podczas korzystania ze stron internetowych, serwisów internetowych, aplikacji, produktów i usług Fundacji. Niniejsza Polityka Prywatności określa, w jaki sposób Fundacja wykorzystuje udostępnione dane osobowe, po uprzednim powiadomieniu osoby, do której dane należą lub uzyskaniu jej zgody, o ile jest to wymagane przez obowiązujące przepisy prawa.
  3. Polityka Prywatności może ulegać zmianom. Aktualna treść Polityki Prywatności dostępna jest każdorazowo na stronie internetowej www.fundacja-akademicka.pl
  4. Administratorem podanych danych jest Fundacja Nauki i Sportu Akademickiego z siedzibą w Katowicach, ul. Harcerzy Września 1939 nr 3, 40-659 Katowice, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001021594, NIP: 9542852879, REGON: 524778060.
  5. Kontakt we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, możliwy jest:
    1. mailowo, na adres: iod@akademiagornoslaska.pl
    2. listownie, na adres siedziby Fundacji, z dopiskiem „ochrona danych”.
  6. Dane osobowe usługobiorcy są przetwarzane zgodnie z:
    1. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016);
    2. ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.);
    3. ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późń. zm.).
  7. Zbierane przez niego dane są:
    1. przetwarzane zgodnie z prawem;
    2. zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
    3. merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
  8. Administrator (Fundacja) może przetwarzać następujące dane charakteryzujące sposób korzystania przez Usługobiorcę z usług świadczonych drogą elektroniczną (dane eksploatacyjne):
    1. oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Usługobiorca;
    2. informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania przez Usługobiorcę z usługi świadczonej drogą elektroniczną;
    3. informacje o skorzystaniu przez Usługobiorcę z usług świadczonych drogą elektroniczną.
  9. Podanie danych osobowych, jest niezbędne do świadczenia przez Usługodawcę usług drogą elektroniczną w ramach strony internetowej oraz mogą być potrzebne w celu nawiązania relacji biznesowych lub świadczeniu usług, zgodnie z działalnością Administratora.
  10. Korzystanie ze strony oraz zawieranie umów o świadczenie usług drogą elektroniczną za jej pośrednictwem, z czym wiąże się konieczność podania danych osobowych, jest całkowicie dobrowolne. Osoba, której dane dotyczą, samodzielnie decyduje czy chce rozpocząć korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę zgodnie z Regulaminem.
  11. Dostęp do danych będą miały wyłącznie:
    1. osoby/podmioty którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania zgodnie
      z obowiązującymi przepisami;
    2. osoby upoważnione przez Administratora do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych,
    3. podmioty, którym Administrator zleca wykonanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające).
  12. Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
    W przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie materiałów marketingowych przetwarzanie może trwać aż do dnia wycofania zgody, chyba, że przepisy szczególne będą wymagały przechowywania przez dłuższy okres.
  13. Osoba, której dane są przetwarzane przez Administratora ma prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, żądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody (jeśli nie sprzeciwiają się temu przepisy prawa) w dowolnym momencie.
  14. Osoba, której dane są przetwarzane przez Administratora ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Rodzaj gromadzonych informacji

  1. Fundacja wykorzystuje wszelkie możliwości, aby zapewnić anonimowość  użytkownikom korzystającym ze stron internetowych, serwisów internetowych i aplikacji. Jednakże, w celu skorzystania z niektórych usług może być konieczne np. logowanie lub wypełnienie odpowiedniego formularza oraz podanie danych niezbędnych dla prawidłowego skorzystania z danej usługi. Przykładem jest możliwość skorzystania z opcji szkoleń on-line podczas których, konieczne jest, oprócz zaakceptowania Regulaminu świadczenie usług drogą elektroniczną, wypełnienie przez Kandydata formularza rejestracyjnego i podanie danych osobowych.
  2. Fundacja gromadzi informacje dotyczące interakcji z poszczególnymi usługami, w tym logi systemowe zawierające: datę, czas wizyty i IP komputera, z którego nastąpiło połączenie, nazwę domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, informacje na temat statystyki oglądalności strony internetowej, ruchu do i z poszczególnych stron itp.

Wykorzystywanie informacji zebranych od użytkowników

  1. Przetwarzanie danych, o których mowa w Rozdziale II ust. 2 niniejszej Polityki, jest zanonimizowane i służy celom pomiarowym i ulepszaniu stron i serwisów internetowych oraz usług w nich oferowanych. Fundacja może ujawniać anonimowe zestawienia zbiorcze oraz zestawienia statystyczne dotyczące np.: liczby osób odwiedzających serwisy. Informacje te jednak nie pozwalają na identyfikację poszczególnych użytkowników i nie stanowią danych osobowych.
  2. Dane przetwarzane w związku z korzystaniem z podstron stron i serwisów internetowych wykorzystywane są zgodnie z celem ich przeznaczenia, wskazanym w regulaminie lub szczegółowych warunkach świadczenia danej usługi oraz za wyrażeniem odpowiednich zgód przez użytkownika.
  3. W przypadku zamawiania usług od podmiotów trzecich za pośrednictwem strony www.fundacja-akademicka.pl zakres i zasady gromadzenia i przetwarzania danych reguluje regulamin lub szczegółowe warunki świadczenia danej usługi.
  4. Dane udostępnione przez użytkowników stron lub serwisów internetowych, o ile użytkownik uprzednio wyraził zgodę na otrzymywanie korespondencji promocyjnej i/lub wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną od Fundacji, mogą być wykorzystywane do prowadzenia działań marketingowych lub promocyjnych. Fundacja nie udostępnia osobom ani podmiotom trzecim danych osobowych użytkowników, za wyjątkiem sytuacji, w których jest to niezbędne dla prawidłowego wykonania Umowy, a równocześnie takie udostępnienie pozostaje w zgodzie z przepisami prawa, bądź następuje za wyraźną zgodą użytkownika, a także na żądanie organów uprawnionych w przypadkach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe będą przetwarzane przez Fundację w szczególności:

  • na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c) RODO w celu:
    • podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą lub wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (dane niezbędne do zawarcia umowy są wskazane na formularzu umowy);
    • wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
  • na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Fundacji [tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO] w celu:
    • marketingu produktów lub usług własnych, w tym spersonalizowanych na podstawie profilu klienta;
    • organizowania i przeprowadzania konkursów oraz innych akcji marketingowych;
    • dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń;
    • prowadzenia analiz jakości świadczonych usług i sprzętu;
  • na podstawie odrębnej zgody [tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO] w celu:
    • dokonania weryfikacji wiarygodności płatniczej klienta w oparciu
      o informacje z biur informacji gospodarczej lub zawarte w bazie danych Fundacji;
    • przekazywania informacji o proponowanych zmianach Umowy, w tym Regulaminu i Cennika, o zmianie nazwy, adresu lub siedziby, potwierdzenia przyjęcia reklamacji i udzielenia na nią odpowiedzi na wskazany adres poczty elektronicznej (e-mail);
    • marketingu bezpośredniego usług Fundacji i podmiotów współpracujących z Fundacją, przy czym dane osobowe klienta nie będą udostępniane podmiotom trzecim, a informacja będzie przekazywana przez Fundację.

Marketing bezpośredni, o którym mowa w pkt c) i d) powyżej może być realizowany przez Fundację za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. SMS, MMS, e-mail), telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (np. telefon, tablet) oraz automatycznych systemów wywołujących (np. urządzeń służących do automatycznego inicjowania połączeń telefonicznych).

Polityka dotycząca cookies i podobnych technologii

  1. Strona internetowa fundacja-akademicka.pl oraz inne strony i serwisy internetowe należące do Fundacji używają plików cookies i podobnych technologii m.in. po to, by dostosować strony internetowe do potrzeb użytkowników.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to niewielkie pliki tekstowe zawierające dane informatyczne, które zapisywane są na urządzeniu końcowym, w taki sposób aby możliwe było ich odczytanie przy ponownym połączeniu z serwisem. Pliki cookie są bardzo mocno rozpowszechnione i używane przez wielu administratorów serwisów ze względu na możliwość dostosowania zawartości serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników, podtrzymywania sesji logowania, tworzenia statystyk dotyczących korzystania z serwisu. Podsumowując, pliki stosujemy w celu poprawy działania serwisu oraz w celu zwiększenia jego atrakcyjności. Istotną informacją jest, że pliki te nie powodują żadnych zmian w ustawieniach konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych i oprogramowaniu zainstalowanym na urządzeniu.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator strony internetowej Fundacji.
  4. Strona fundacja-akademicka.pl oraz inne strony i serwisy internetowe należące do Fundacji zapisują informacje w postaci plików cookies w następujących celach:
    • umożliwienia korzystania z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;
    • zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
    • funkcjonalnych, umożliwiając m.in. dostosowanie wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, co pozwala dostosować stronę do potrzeb osób, które odwiedzają ją wielokrotnie;
    • wydajnościowych (analityka i statystyka), umożliwiając m.in. tworzenie anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    • reklamowych, umożliwiając dostarczanie użytkownikom treści reklamowych, które są bardziej dostosowane do ich zainteresowań, a jednocześnie bardziej wartościowe dla reklamodawców oraz personalizowanie treści reklamowych. Mogą być używane również do wyświetlania treści reklamowych poza stronami należącymi do Fundacji.
  1. Każdy użytkownik może sam decydować o tym, w jaki sposób pliki cookies zapisywane są na jego urządzeniu końcowym. Pozwalają na to indywidualne ustawienia w oknie preferencji cookies oraz ustawienia/preferencje definiowane w przeglądarkach internetowych. Domyślne ustawienia popularnych przeglądarek (np. Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari) pozwalają na zapisywanie plików cookies ze strony fundacja-akademicka.pl. oraz innych stron należących do Fundacji, natomiast ich zablokowanie wiaże się z możliwymi ograniczeniami funkcjonalności tych stron.
  • Zarządzanie plikami cookie w Google Chrome
  • Zarządzanie plikami cookie w Mozilla Firefox
  • Zarządzanie plikami cookie w Internet Explorerze 9
  • Zarządzanie plikami cookie w Safari
  • Zarządzanie plikami cookie w OperzeWykorzystanie plików cookie przez Fundację:
  • cookieControl, cookieControlPrefs – cookie funkcjonalne
    zapisanie ustawień użytkownika w zakresie wyboru akceptowanych plików cookie
    okres przechowywania: maksymalnie 12 miesięcy od ustawienia/uaktualnienia
  • _ga, _gat, _gid – cookie wydajnościowe (statystyczne) usługi Google Analytics
    śledzenie poszczególnych odwiedzajacych w celu badania sposobu poruszania się w obrębie serwisu
    okres przechowywania: maksymalnie 2 lata od ustawienia/uaktualnienia
  • _fbp – cookie reklamowe usługi Meta (Facebook)
    dostarczanie, mierzenie i zwiększanie skuteczności reklam na Facebooku i Instagramie
    okres przechowywania: maksymalnie 3 miesiące od ustawienia/uaktualnienia
  • _gtm – cookie Google tag manager. Używane przez Google do uruchamiania google tag managera i analityki Google
  • _gads, _gac*, DSID, FLC, AID, TAID – cookie Google AdWords. Używane przez Google do śledzenia aktywności użytkownika i ulepszania reklam.

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane

  • Dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy oraz wypełnienia obowiązku prawnego przez Fundację będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres wskazany przez obowiązujące przepisy prawa oraz okres niezbędny do:
    • obsługi klientów (np. obsługi reklamacji);
    • zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących Fundacji;
    • wypełnienia obowiązku prawnego Fundacji (np. wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych);
  • Dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu produktów lub usług własnych Fundacji na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą;
  • Dane osobowe przetwarzane na podstawie odrębnej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania.

Bezpieczeństwo

  1. Fundacja podejmuje wszelkie uzasadnione działania mające na celu ochronę danych osobowych użytkowników stron internetowych, serwisów internetowych i aplikacji. Oznacza to m.in. utworzenie odpowiednich zasad i procedur służących ograniczeniu do minimum ryzyka nieuprawnionego dostępu do danych użytkowników i ryzyka ich ujawnienia. Informacje przekazywane przez użytkowników stron i serwisów internetowych Fundacji przetwarzane i przechowywane są z zastosowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa zgodnych z wymogami stawianymi przez obowiązujące przepisy prawa. Fundacja nie gwarantuje jednak całkowitego wykluczenia ryzyka nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych przez osoby nieupoważnione, działające w sposób sprzeczny z prawem. Wszelkie hasła do kont należy przechowywać w bezpiecznym miejscu i nie powinno się ich ujawniać osobom trzecim. Jeśli hasło zostanie wykorzystane w nieuprawniony sposób lub dojdzie do innego zagrożenia bezpieczeństwa, należy natychmiast powiadomić Fundację o takiej sytuacji.
  2. Fora dyskusyjne i systemy komentarzy dostępne na stronach internetowych nie znajdujących się w domenie fundacja-akademicka.pl są miejscami publicznymi. Nie należy podawać w nich żadnych informacji, które mogłyby posłużyć do identyfikacji użytkownika lub innych osób. Fundacja nie odpowiada za ochronę ani bezpieczeństwo informacji podanych w tych miejscach.

Zmiana danych osobowych

  1. Użytkownikom udostępniającym dane osobowe, Fundacja gwarantuje prawo do wglądu w swoje dane, aktualizowania ich treści oraz ich usuwania. W przypadku serwisów obsługiwanych automatycznie, działania te może wykonać sam użytkownik. W przypadku, gdy nie została udostępniona taka funkcjonalność, wówczas można tego dokonać kontaktując się z Administratorem na adres korespondencyjny Administratora danych, bądź elektronicznie przez podane adresy e-mail.
  2. Fundacja  może poprosić użytkownika o potwierdzenie jego tożsamości.

Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe

  • Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy Fundacja przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania.
  • Prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Fundację są nieprawidłowe lub niekompletne.
  • Prawo żądania od Fundacji usunięcia danych.
  • Prawo żądania od Fundacji ograniczenia przetwarzania danych.
  • Prawo do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych Fundacji danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi.
  • Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Fundacji lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego.
  • Prawo wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO.
  • Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność
    z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).
  • Prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony Fundacji, wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych.

Prawa wymienione w pkt 1)-6) i pkt 8)-9) powyżej można zrealizować m.in. poprzez kontakt e-mailowy (adres podany na wstępie) lub poprzez kontakt z Fundacją (adres podany na wstępie, z dopiskiem: „Ochrona danych osobowych”).

Kategorie odbiorców danych

W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania oraz świadczenia usług na najwyższym poziomie Fundacja korzysta z usług partnerów, którzy wykonują określone zadania w ramach współpracy z Fundacją. Należą do tej grupy: partnerzy handlowi, przedsiębiorcy telekomunikacyjni, firmy windykacyjne, banki, operatorzy pocztowi, przewoźnicy, firmy drukujące korespondencję lub obsługujące korespondencję otrzymywaną od klientów, biura informacji gospodarczej, firmy archiwizujące dokumenty, firmy zajmujące się badaniami opinii klientów, partnerzy świadczący usługi techniczne.

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych

Skip to content